Speciālitātes apraksts
Izglītības programma “Mūzikas vēsture un teorija” ir piemērota audzēkņiem, kuri mīl mūziku, grib darboties mūzikas jomā, bet neredz sevi kā solistu vai orķestra mākslinieku.
Šajā specialitātē iegūtās vēsturiskās zināšanas, analītiskās un radošās prasmes ļaus darboties dažādās profesijās: mūzikas vēsturnieks, komponists, skolotājs, mūzikas kritiķis, radio un TV raidījumu veidotājs, lektors, koncertu organizators.
Līdzās vispārizglītojošajiem mācību priekšmetiem tiek apgūta mūzikas literatūra, mūzikas teorija, solfedžo, harmonija, skaņdarbu analīze, polifonija, klavierspēle, kompozīcija, muzikoloģijas un etnomuzikoloģijas pamati, mūzikas instrumentu mācība, bibliogrāfija, pedagoģiskā metodika un prakse. Mācību plānā iekļauts arī izvēles priekšmets, kas sniedz iespēju turpināt iepriekš apgūtā instrumenta spēli, vai arī iemācīties kaut ko jaunu.
Pēc MIKC “Ventspils Mūzikas vidusskola” absolvēšanas ir iespēja turpināt studijas Latvijas vai ārzemju augstskolās, kas īsteno mūzikas vēstures, etnomuzikoloģijas, kompozīcijas, pedagoģijas vai kultūras studiju programmas.
Apskatīt video- Pieteikšanās forma
- Apgūstamie priekšmeti
Pieteikšanās forma - Vidusskolai
Mācībspēki
Ieva Rozenbaha
Nodaļas vadītāja
Uzzināt vairākIeva Rozenbaha
Absolvējusi Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas bakalautūru (1997) un Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas maģistrantūru (1999), iegūstot mākslas maģistra (Mg. art.) akadēmisko grādu. No 2006. līdz 2009. gadam studējusi JVLMA doktora studiju programmā, izstrādājot promocijas darbu par polifoniju un rekviēma žanru latviešu komponistu daiļradē. JVLMA docētāja kopš 1998. gada, 2000. gadā JVLMA ievēlēta lektora amatā. JVLMA vada teorētiskos studiju kursus bakalaura studiju programmās harmonijā, polifonijā un mūzikas teorijā. 2015. gadā ieguvusi Mākslas zinātnes doktora zinātnisko grādu.
Dina Heidemane
Uzzināt vairākDina Heidemane
Mūziku sākusi apgūt Ernesta Vīgnera Kuldīgas Mūzikas skolas klavieru klasē. Mācības turpinājusi Ventspils Mūzikas vidusskolas Mūzikas teorijas nodaļā. Absolvējusi Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmiju muzikoloģijas specialitātē, iegūstot bakalaura (1992) un mākslas maģistra grādu (1997). Jāņa Torgāna vadībā izstrādāto diplomdarbu tēmas ir saistītas ar mūzikas semiotikas izpēti.
Studiju laikā uzsākusi pedagoģisko darbu Jāzepa Mediņa Rīgas Mūzikas vidusskolā. No 1992. gada strādā par teorētisko priekšmetu skolotāju Ventspils Mūzikas vidusskolā, no 2001. gada – Mūzikas vēstures un teorijas nodaļas vadītāja.
Rihards Dubra
Uzzināt vairākRihards Dubra
Dzimis 1964. gada 28. februārī, Rīgā
IZGLĪTĪBA
1994.-1996. – mākslas maģistrs kompozīcijas specialitātē (J.Vītola Latvijas Mūzikas
Akadēmija).
1982. – 1989. – J.Vītola Latvijas Mūzikas Akadēmijas kompozīcijas nodaļa, piešķirta
komponista un mūzikas teorētisko priekšmetu pedagoga kvalifikācija.
1978. – 1982. – Em. Dārziņa speciālās mūzikas vidusskolas mūzikas teorijas nodaļa.
1971.-1978. – Jūrmalas Mūzikas skolas klavieru klase.
1985. – 2015. kompozīcijas un mūzikas teorētisko priekšmetu pasniedzējs Jūrmalas Mūzikas
vidusskolā.
1994. – 1995. Ērģelnieks Rīgas Sāpju Dievmātes baznīcā.
1999. – līdz šim laikam piedalās Rīgas Sv.Marijas Magdalēnas baznīcas mūzikas dzīvē.
2003.-2004. gadā darbojies Jūrmalas Domes Kultūras Konsultatīvās Padomes sastāvā.
2004.-2005. gadā improvizācijas un kompozīcijas pasniedzējs J.Vītola Latvijas Mūzikas
Akadēmijas neklātienes studentiem.
2006.-2008. Dziesmusvētku Sakrālās mūzikas koncerta mākslinieciskais vadītājs.
2012.-2013. Dziesmusvētku Padomes loceklis un Dziesmusvētku Mākslinieciskās Padomes
vadītāja vietnieks.
No 2004.gada līdz šim laikam – regulārs Latvijas un Starptautisko koru konkursu žūriju
loceklis Latvijā, Lietuvā, Polijā, Vācijā, Austrijā un Slovākijā.
No 2012.gada līdz šim laikam regulārs Latvijas un Starptautisko kompozīcijas konkursu
žūrijas loceklis Latvijā, Polijā, Vācijā, Japānā.
No 2016.gada kompozīcijas un mūzikas teorētisko priekšmetu pasniedzējs PIKC “Ventspils
Mūzikas Vidusskola”.
Pārvalda ērģeļu spēli.
Pārvalda gregorikas dziedāšanas tehnikas – regulāri piedalās dažādās meistarklasēs: Beļģijā
– Vatū gregorikas nedēļās, Vācijā benediktīņu klosteros Gerlēvē un Minster-Švarcahā,
Austrijā prof.F.K.Prasla, doc.K.Pfeiferes-Huberihas, prof.S.Kloeknera un prof. A.Russi
semināros.
Nošu u.c. datorgrafika.
Pārvalda latgaliešu, latviešu, vācu, angļu un krievu valodas.
Elementāras saziņas līmenī, lietuviešu, poļu un franču valodas.
Lasītprasmes un tulkošanas līmenī – zviedru un latīņu valodas.
1996. „Alpha & Omega“, Cambridge Chorale, ©Classical Recording Company, England
1998. „Riharda Dubras Ziemassvētku dziesmas“ – Rīgas 1. Mūzikas skola /©Gailītis G.,
Latvija
2000. Autordisks „Northern Lights“, Cambridge Chorale, ©Meridian, England
2001. Autordisks „Oculus non vidit“ Schola Cantorum Riga, ©Musica Baltica, Latvija
2003. Autordisks „Signum Magnum“,©Valsts Akadēmiskais koris „Latvija“, Latvija
2005. Skaņdarbs “Domine Dominus Noster” iekļauts tāda paša nosaukuma vokālā
ansambļa “Anima Solla” kompaktdiskā.
1999.-2003. Ērģeļskaņdarbs “Mūžīgo pakalnu ilgošanās” iekļauts vairākos Latvijā iznākušos
ērģeļmūzikas kompaktdiskos.
2006. “Te Deum” ©Valsts Akadēmiskais koris „Latvija“, Latvija
2006. “Etīde” klavierēm (J.Žvikovs) iekļauta Latviešu klaviermūzikas antoloģijas CD.©Juris
Žvikovs
2006. “Tēvs mūsu” iekļauts Rīgas Sv.Jāņa baznīcas kora kompaktdiskā “Dievs dziesma
man”,
©Rīgas Sv.Jāņa Ev.lut.draudze
2007. “Dziesmas pusnakts tumsā” vokālais ansamblis “Putni”, ©Hermaņa Brauna fonds,
Latvija
2007. “Cantus in Aeternum” P.Stradiņa Universitates koris, LNSO, ©Rīgas Stradiņa
universitāte, Latvija
2007. “Salve Regina” iekļauta Ensemble Vocale Calycanthus” diskā “Aurora”
©2007 La Botega Discantica
2007. “Lux aeterna” saksafonu kvartetam (Rīgas Saksafonu kvartets), iekļauts J.Vītola LMA
prezentācijas CD.
2007. “Lux aeterna” saksafonu kvartetam (Rīgas Saksafonu kvartets), iekļauts CD “Music
for Winds by Latvian Composers” ©2007 LMIC.
2007. “Laetentur Caeli”, koris “Kamēr…”,”Altera Veritas”, iekļauts CD “Veltījumi”
©2007 “Kamēr…”.
2008. “Hail Queen of Heaven”, “Ja tu no debesīm nonāksi”, Valsts Akadēmiskais koris
Latvija, diriģents Māris Sirmais, iekļauts CD “No Baltijas krasta” /©2008 VAK Latvija
2008. “Cantus orationis” (Koncerts saksafonam un ērģelēm) iekļauts tāda paša nosaukuma
K.Adamaites un A.Sīmaņa diskā. Izdevējs: Latvijas radio.
2008. Autordisks “Riharda Ziemassvētki”, Anima Solla, ©Musica Baltica
2009. “Stetit Angelus” Royal Holloway Choir, iekļauts CD “Dreamland” ©Hyperion
Records England
2009. Autordisks “Hail, Queen of Heaven”, Royal Holloway Choir, cond. Rupert Gough,
©Hyperion Records England
2009. “Der Heilige Abend kommt hernieder” Miriam Feuersinger (Soprano) & Jan
Katzschke (Conductor), iekļauts CD “Ich schau dich staunend an” ©Crescendo, Basel-CH
2010. “Rīt jau jābūt…”, koris “Kamēr…”, dirģents Māris Sirmais, iekļauts kora
“Kamēr…”jubilejas CD “Mīlas madrigāli” © jauniešu koris “Kamēr…”
2011. Autordisks “Lauda Anima Mea”, Anima Solla, © Musica Baltica
2012. “Ubi Caritas” un “O Crux Ave” iekļauts CD “Nova et vetera”, koris “Gregoriana”,
diriģents Jan Mikušek, © Gregoriana, Slovākija
2012. “O Radix Jesse” iekļauts CD “Advent ad Merton”, Choir of Merton Colledge, Oxford,
©Delphian Records Ltd.
2012. “Laudate Dominum” un “Missa de Spiritu Sancto” iekļauts CD “Iubilatio”, RDKS
meiteņu koris, Vita Kalnciema (ērģeles), diriģente Aira Birziņa ©Aira Birziņa/Rīgas Doma
pārvalde
2012 “Ecce Dominus” iekļauts CD “Dāvida dziesmas”, Gunta Davidčuka, Kristīne
Adamaite, Artis Sīmanis, © SAD 3 2012
2012. Autordisks “Ziemassvētku oratorija” (Oratorio in Natali Gaudio), Swedbank
koris/RDKS jauktais koris, Gadsimtu orķestris, diriģents Artūrs Ancāns, © Swedbank koris
2013. “Te Deum” iekļauts CD “ Enchanting Latvia” VAK Latvija, LNSO, diriģents Ainārs
Rubiķis, ©hr2 kultur, © GEMA
2014. “Etīde” klavierēm iekļauta CD “Music of the North”, Lydia Maria Bader, © Carisma,
Germany
2014. Autordisks “Mystic Rose”, Daniella Ganeva, © Daniella Ganeva/Graham Instrall,
England
2014. “Lux aeterna” iekļauts saksafonu ansambļa “Claire/Obscur” CD “Berlin
Counterpoint”,
©Solo Musica, 2014
2015. “Hail, Queen of Heaven” ieklauta CD ”Aufbruch”, © Molto Cantabile, Luzern,
Schweiz
2015. “The Dream of Invisible Rain” iekļauts CD ”Uusia Ystävyyksiä”, ©Pekka Niskanen,
Rovaniemi,
Finnland
2015. “A child’s prayer” iekļauta CD “Carols From Royal Holloway”, © Edition Peters
Artist Management Ltd.
2016. “Tēvs Mūsu”, “Missa simplex II’, “Miserere mei” un “O crux ave” iekļauti CD “Tēvs
Mūsu”, Kwansei Gakuin Choir, ©Kwansei Gakuin Choir, Japan
2016. “Memories Landscape” iekļauts CD “Rothko in Jazz”, arr.by Māris Briežkalns
Quintet, ©MMC Contemporary Music Centre
2017. “Ave Maria V” iekļauts CD “MARIA Himmelskoenigin”, Onzemble Köln,
©sppr-verlag, Köln, Deutschland 2017.
2017. “Toccata for Organ” un “Cantus Annae” iekļauts CD “Cantus Annae”, I.Ezeriete,
A.Reinis, E. Endzele, © LMIC/SKANI 055, Riga, 2017.
2017. “Les Passions d’autumne” iekļauts CD “Contemporary Chamber Music from Latvia”,
trio ART-I-SHOCK, © LMIC/SKANI 057, Riga, 2017
2017. “Felix namque es” un “Ave Maria II” iekļauti CD “Pulcra qua simplex”, Chor
Warszawskiego Universitetu Medicznego, © Requiem Records 2017
2018. Koncerts klavierēm un orķestrim (III.Liepājas koncerts) iekļauts CD “Liepaja Concerti
vol.1”, E.Renemanis, Liepājas simfoniskais orķestris, diriģents Atvars Lakstīgala, ©
Odradek Records (ODRCD362), LLC, Lawrence, USA
2018. “Salve Mater” iekļauts Ensemble La Rose (Piovenne Rocchette, IT) CD “Novecento”,
© Ensemble La Rose
2020. Autordisks Symphony No.2 and “Mystery of His Birth” Liepaja Symphony Orchestra,
conductor Atvars Lakstīgala, Ēriks Kiršfelds, cello // © LMIC/SKANI 080, Riga 2020.
2021. “Ilgošanās” Mecosoprāna balsij, alta saksafonam, čellam un ērģelēm iekļauts CD
“Sirds dziļumā”, Ieva Parša, Artis Sīmanis, Ēriks Kiršfelds, Kristīne Adamaite © SKAP 5
2021
2021. “Vidi quattour angelos”, Mecoprāna balsij un saksafonu kvartetam, iekļauts CD
“Saule tikai”, Ieva Parša, Rīgas Saksafonu Kvartets, © LMIC/SKANI 096, Riga 2021
2021. “Kyrie” un “Agnus Dei”, trompetei un ērģelēm, iekļauts CD “Distant Light”, Jānis
Porietis, Ilze Reine, © LMIC/SKANI
No 1993.–2004. gadam vokālā ansambļa Schola Cantorum Riga dalībnieks – regulāra
koncertdarbība Latvijā, Vācijā, Beļģijā, Austrijā, Šveicē, ASV.
No 1993. gada un līdz šim laikam ērģeļu improvizāciju performances dažādās Latvijas,
Vācijas, Anglijas, Zviedrijas, Austrijas un Francijas baznīcās.
No 2000. gada un līdz šim laikam regulāra koncertdarbība Zalcburgas Festivāla kora
sastāvā.
Kopš 1990. gada – Latvijas Komponistu savienības biedrs.
No 1993.-2003.gadam – regulāri piedalījies Gregorikas nedēļās Latvijā.
No 2000.gada līdz šim laikam – regulāra ikgadēja piedalīšanās Zalcburgas Garīgās Mūzikas
nedēļās rezidējošā komponista un kordziedātāja statusā.
2003.gada februārī vadīja meistarklases kompozīcijā ASV, Springfīldas (MO) Evangel
University kompozīcijas un mūzikas teorijas nodaļas studentiem.
2007. gada augustā Zalcburgas Garīgās mūzikas nedēļas ietvaros vadīja meistarklases
kompozīcijā.
2009. gada augustā Zalcburgas Garīgās mūzikas nedēļas ietvaros vadīja meistarklases
kompozīcijā.
No 2004.gada līdz šim laikam – regulārs Latvijas un Starptautisku koru konkursu žūriju
loceklis.
2014.gadā Pasaules Koru olimpiādes žūrijas loceklis
2015. februārī Garīgās mūzikas nedēļas ietvaros Lingenā pie Osnabrikas (Vācijā) vadīja
meistarklases kompozīcijā.
2016.gada maijā – žūrijas loceklis Starptautiskajā kormūzikas kompozīciju konkursā Tokijā,
Japānā (ICCC, org. Ko Matsushita).
2017. gada septembrī vadīja meistarklases kompozīcijā Ķelnes Mūzikas un Dejas
Augstskolas studentiem.
2018.gada 16.-18.februārī žūrijas loceklis Starptautiskajā kompozīciju konkursā “Musica
Sacra Nova” Gdaņskā (Polija)/Ķelnē (Vācija)
2018.gada septembrī vadīja meistarklases kompozīcijā Coutances pilsētas Mūzikas skolas
skolniekiem, Manšā, Lejasnormandijā, Francijā
2019.gada jūnijā vadīja meistarklases kompozīcijā Coutances pilsētas Mūzikas skolas
skolniekiem, Manšā, Lejasnormandijā, Francijā
2019.gada maijā – žūrijas loceklis Starptautiskajā kormūzikas kompozīciju konkursā Tokijā,
Japānā (ICCC, org. Ko Matsushita).
No 2003. gada regulāras lekcijas par latviešu kora mūziku un tās rakstības principiem
dažādās Vācijas, Austrijas, Lietuvas un Polijas mācību iestādēs un kordiriģentu asociāciju
konferencēs.
1992. Rīgas Sv.Pētera baznīcā
1995. Rīgas Doma baznīcā
1996. Rīgas Sv. Pētera baznīcā
1998. Liepājas Sv.Annas baznīcā
1999. Kembridžā St.George baznīcā
2001. Rīgas Sv.Franciska baznīcā
2003. Jūrmalas Mūzikas vidusskolā
2004. Rīgas Sv.Pētera baznīcā
2004. Rīgas Doma baznīcā
2004. Kauņas Jezuītu baznīcā
2007. Rīgas Sv.Pētera baznīcā
2008. Rīgas Sv.Pestītāja (Anglikāņu) baznīcā
2008. Krimuldas baznīcā
2008. Umurgas baznīcā
2010. Dubultu luterāņu baznīcā
2011. Jūrmalas mūzikas vidusskolā
2011. Rīgas Mazajā Ģildē
2011. Rīgas Sv.Pestītāja (Anglikāņu) baznīcā
2011. Rīgas Sv.Jēkaba katedrālē
2013. Rīgas Sv.Trīsvienības Romas Katoļu baznīcā
2014. Dubultu luterāņu baznīcā
2014. Rīgas Sv.Jāņa baznīcā
2014. Rīgas Doma baznīcā
2014. Liepājas Baptistu baznīcā
2016. Vācijā, Ķelnē, St.Pantaleon baznīcā
2016. Francijā, Normandijā, Coutances pilsētas mākslinieciskās izglītības centra kapellā
2018. Rīgas Vecajā Sv.Ģertrūdes baznīcā
2018. Vācijā, Ķelnē, St.Pantaleon baznīcā
Maija Solovjova
Uzzināt vairākMaija Solovjova
Maija Solovjova PIKC “Ventspils Mūzikas vidusskola” par mūzikas teorētisko mācību priekšmetu skolotāju strādā kopš 1999. gada. Veikusi arī kursa audzinātājas un Mūzikas teorētisko priekšmetu metodiskās komisijas vadītājas pienākumus, bet kopš 2005. gada ir Mūzikas vidusskolas direktora vietniece.
M. Solovjova absolvējusi Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas profesora Romualda Kalsona kompozīcijas klasi, un viņas radošās daiļrades nozīmīgākie opusi ir skaņdarbs saksofonu kvartetam un ērģelēm Debesu impresijas, kas veltīts starptautiskajam ērģeļmūzikas festivālam Vox Angelica, skaņdarbs ērģelnieku duetam Pasauli es izstaigāju, kas tapis pēc Ilzes un Aigara Reiņu pasūtījuma, skaņdarbs alta saksofonam un ērģelēm Dzirdu pasauli. Redzu pasauli. Jūtu pasauli, kas tapis pēc ievērojamā ērģelnieka Tālivalža Dekšņa pasūtījuma, un skaņdarbi trio Voice of Instruments koncertprogrammām.
2020. gadā M. Solovjova sadarbībā ar D. Solovjovu pabeidza darbu pie metodiskā krājuma 24 latviešu tautas dziesmu apdares saksofonam un klavierēm, kura mērķauditorija ir profesionālās ievirzes izglītības programmu 1.-6. klases saksofona spēles audzēkņi.
M. Solovjovas sirdsdarbs ir solfedžo mācīšana profesionālās vidējās izglītības programmu audzēkņiem, jo tas ir priekšmets, kurā gan pedagogiem, gan audzēkņiem, apgūstot dažādus mūzikas valodas elementus, iespējams izpausties ļoti radoši.
Andris Dzenītis
Uzzināt vairākAndris Dzenītis
“Mūzika ir mana dzīvesvieta. Mūza – starp debesīm un manas rokas kustību.”
Mūzikas kritiķi raksturo Dzenīša mūziku kā ekspresīvu, piesātinātu, krāsām bagātu. Kontrastos – polarizētu. Vienlaikus tā var būt atklāti emocionāla, vāroši karsta, un meditatīva, atsvešināta, izdzīvojot ilgstošas, pakāpeniskas stāvokļu maiņas. Dzenīša mūzika ir dabas, apceres, panteistiski klusējošas visa vienotības sajūtas piepildīta. Ļoti personiska savā garīgumā. Pastāv uzskats, ka mūzika, kā valoda jau pirmatnēji ir abstrakta, tā izslēdz vārdus, satura konkretizācijas nepieciešamību, tā ir tikpat abstrakta, kā daba un visums mums apkārt, katram dzirdēto, komponista iekšēji iecerēto atļauts tulkot daudzveidīgi – šī ir arī Andra Dzenīša pārliecība, neaizraujoties ar padziļinātu savu darbu satura izskaidrošanu.
Kontrasti, daudzveidīgas muzikālo žestu formas raksturo gan atsevišķus viņa darbus, gan arī visu daiļradi kopumā – spēja radikāli mainīties, saglabājot sev raksturīgus, savas mūzikas pazinējam atpazīstamus mūzikas elementus, ir ļoti raksturīga Dzenīša mūzikas iezīme.
Viņa darbiem bieži raksturīga neslēpta laikmetīgi – romantiska valoda, galvenokārt balstoties intuitīvā mūzikas materiāla organizēšanas formā. Retāk viņa mūzikā sastopami atsevišķi, daļēji racionāli veidoti elementi, ar izteiktu pētniecību tembra, ritmikas un faktūras valodā. Pēdējo gadu mūzikā komponists atgriezies pie meklējumiem tonālā un modālā skaņu laukā, meklējot jaunas telpiskuma, sfēriskuma, un tembrālo krāsu iespējas jau pazīstamās skaņu sistēmās. Darbā ar tradīcijām viņš izmanto nejaušību, intuitīvumu, dažkārt – apzinātu klasisku likumu ignorēšanu, kā principu harmoniski – melodisku modeļu veidošanā un attīstīšanā.
Centrālā viņa interese ir simfoniskā, kora mūzika, mūzika lieliem izpildītāju sastāviem, kur bieži tiek izcelts Andra Dzenīša instrumentācijas talants, lielu skaņu organismu telpiska faktūras izjūta. Vienlaikus, liels daudzums mūziķu iecienītu darbu ir radīts arī kamermūzikas žanrā, bet īpaša interese ir par elektronisko mūziku, kurā Dzenītis kāpj pāri žanru robežām, vairāk aizraujoties ar brīvo improvizāciju un robežām starp skaņas daiļumu un troksni.
Andris Dzenītis dzimis 1978. gada 23. janvārī Rīgā. Sācis komponēt jau agrīnos skolas gados, vēlāk mācījies kompozīciju pie Marinas Gribinčikas Pāvula Jurjāna mūzikas skolā, bet vēlāk – Emīla Dārziņa mūzikas skolā pie Pētera Vaska, (1993–1996). Par Sonāti vijolei un klavierēm “Pamestie”, 16 gadu vecumā izpelnījies Latvijas Komponistu savienības kamermūzikas opusu konkursa laureāta titulu (1994). Kā Herdera stipendiāts, tūlīt pēc skolas absolvēšanas studējis kompozīciju Vīnes Mūzikas un drāmas augstskolā (1996–1997) pie Kurta Švercika (Kurt Schwertzsk). Šajā laikā, būdams tikai 18 gadus vecs, raksta prestižā festivāla “Varšavas rudens” pasūtinājumu. Studijas turpinājis Jāzepa Vītola Latvijas mūzikas akadēmijā (1997–1999) pie Pētera Plakida, tad Lietuvas Mūzikas un teātra akadēmijā (1999–2003) pie Osvalda Balakauska (Osvaldas Balakauskas), iegūdams maģistra grādu kompozīcijā. Piedalījies jauno komponistu semināros Ivanovā, Krievijā (1995) un Bosvilā, Šveicē (1996), papildinājies Stokholmā pie Magnusa Lindberga (Magnus Lindberg), Pēra Lindgrēna (Pär Lindgren) un Benta Serensena (Bent Sørensen) (2002).
Andra Dzenīša darbi atskaņoti gan Latvijā, gan ārzemēs: festivālos Baltic Breezes Over Malaysia (1996), Warsaw Autumn (1997, 2013), Gaida Viļņā (1998, 2002), Spelplan Stokholmā (2002), Arēna Rīgā (2002–2023), Maerzmusik Berlīnē (2003), NYYD Tallinā (2003), Bergen International Music Festival (2005), Klangspuren Austrijā (2005), latviešu mūzikas koncertā Kremsā (Austrija, 2005), jaunās mūzikas koncertā Glenn Gould studio Toronto (Kanāda, 2006), Time of Music Vītasari (Somija, 2006), ISCM World Music Days Honkongā, Pekinā un Tartu (2007, 2018 un 2019), Musica Viva (Vācija, 2012) u. c. Sadarbojies ar redzamākajiem Latvijas un ārvalstu kolektīviem, to vidū: Bostonas un Leipcigas Gewandhaus orķestri un diriģents Andris Nelsons, Gidons Krēmers un orķestris Kremerata Baltica, Ensemble Modern ar diriģentiem Peteru Ētvošu (Peter Eötvös), Klemensu Heilu (Clemens Heil) un Anu Tali, Iveta Apkalna, Berlīnes un Amsterdamas Radio simfoniskie orķestri, Beļģijas nacionālais orķestris, Basku zemes un Vroclavas simfoniskie, Zārbrikenes – Keizerslauternas, kā arī Valensijas un Grankanārijas simfoniskie orķestri un diriģents Karels Marks Šišons (Karel Mark Chichon). Tāpat – Latvijas Nacionālais un Liepājas simfoniskie orķestri, Latvijas Radio koris, Valsts koris Latvija, SWR Vokalensemble (Vācija), orķestri Rīgas kamermūziķi, Sinfonietta Rīga, stīgu kvarteti Mivos (ASV) Akilone (Francija), un Silēzijas stīgu kvartets (Polija), kameransambļi Kroumata (Zviedrija), Paragon (Skotija), Pierrot Lunaire Ensemble Wien (Austrija), Caput (Islande), pūtēju kvintets Carion (Dānija) u. c.
Vairākkārt sadarbojies arī ar vizuālajiem māksliniekiem – Oļegu Kļimoviču un Gintu Gabrānu, kura instalācija Parahypnotic ar Andra Dzenīša mūziku pārstāvēja Latviju Venēcijas mākslas biennālē (2007). Divkārt saņēmis Autortiesību Bezgalības balvu 2003, 2014, divkārt nominēts nacionālajai kinematogrāfijas balvai Lielais Kristaps (2004, 2017), to saņēmis 2017.gadā par mūziku Aika Karapetjana filmai Pirmdzimtais, ieguvis 2. vietu Emīla Dārziņa kora mūzikas konkursā Rīgā (2005), 1. vietu starptautiskajā P. Jurgensona jauno komponistu konkursā Maskavā (2006). Darbi regulāri un daudzkārtēji nominēti Lielajai mūzikas balvai. Trīs reizes saņēmis Lielo mūzikas balvu 2006 (par vokāli simfonisko darbu Fides. Spes. Caritas), 2014 (par koncertu saksofonam ar orķestri E(GO)), un 2022 (par 2.simfoniju Silts vējš). Ar simfonisko darbu “Postlūdija. Ledus” iekļuvis Latvijas Radio 3 “Klasika” 2009. gada mūzikas notikumu topā un par šo darbu saņēmis arī laikraksta Diena Gada balvu kultūrā (2010). Ir strādājis arī mūzikas kritikā, turpina nodarboties ar mūzikas publicistiku un esejām. No 2003. līdz 2009. gadam bijis žurnāla Mūzikas Saule redaktors. Organizējis Baltijas valstu jauno komponistu meistarkursus Dundagā (2002, 2004, 2006), Mazsalacā (2008, 2010, 2014 un 2016) un Cēsīs (2012). Kopš 2004. gada Andris Dzenītis ir Latvijas Komponistu savienības biedrs.
Kā pasniedzējs ilggadīgi strādājis Jāzepa Mediņa mūzikas vidusskolā (no 2005. gada līdz 2024.gadam), Emīla Dārziņa Mūzikas vidusskolā (no 2020. gada), Ventspils mūzikas vidusskolā (no 2013. gada). Bijis pasniedzējs Cēsu mūzikas vidusskolā, lasījis lekcijas citās Latvijas skolās un augstskolās Latvijā un ārvalstīs, kuru vidū Londonas Gildholas augstskola (2001), Latvijas Kultūras akadēmija (2002) un Latvijas kultūras koledža (2017). Kā pedagogs, Andris Dzenītis ir pieprasīts kompozīcijas pasniedzējs – vairāki viņa audzēkņi jau ir Latvijā pazīstami skaņraži. Viņu vidū – Linda Leimane, Madara Pētersone, Agita Reķe, Alise Rancāne un citi.
Citas pedagoģiskās intereses skar mūzikas estētiku, psiholoģiju, skaņas fiziku, instrumentāciju un mūzikas vēsturi.
2006. gadā Andris Dzenītis izveidojis eksperimentālo elektroakustiskās mūzikas grupu Woodpecker project (sākotnēji – duets ar dziedātāju Baibu Renerti), kura regulāri piedalās dažādos elektroniskās mūzikas projektos Latvijā un ārvalstīs. Vēlāk projekts turpinās kā duets ar ģitāristu Olafu Štālu, vēlāk – Artūru Gaili, bet šobrīd Woodpecker project ir kvartets (Arvydas Kazlauskas (saksofons, elektronika), Andris Dzenītis, Gatis Zaķis, Ritvars Garoza (elektronika)), kurš spēlē improvizētu elektronisko mūziku, kam idvesma smelta noise, free jazz, heavy metal un dark ambient mūzikas virzienos. Grupa mūziku atskaņo izmantojot sintezatorus un skaņas sintēzes ierīces, taču izvairoties no datortehnoloģijām. Festivāla Skaņu mežs rīkotājs Rihards T Endriksons Woodpecker project nodēvējis par labāko šāda mūzikas žanra kolektīvu Latvijā.
Vairāk informācijas – https://www.lmic.lv/lv/komponisti/andris-dzenitis-304#work
Ventspils Mūzikas vidusskolas intervija ar Andri Dzenīti – https://www.youtube.com/watch?v=z_IUub_pb5c